شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۳۱:۳۷

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی خبر داد
سومین گشت اقیانوس‌شناسی مشترک ارگان‌های دریایی

باشگاه خبری فراساحل: به زودی سومین گشت اقیانوس‌شناسی مشترک با حضور نمایندگان ارگان‌های دریایی برگزار خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا،دکتر وحید چگینی، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی اظهار داشت: هم‌اکنون با برگزاری جلساتی با نمایندگان ارگان‌های مرتبط با امور دریایی در حال برنامه‌ریزی برای آغاز سومین گشت اقیانوس‌شناسی مشترک ارگان‌های دریایی هستیم. وی گفت: سازمان زمین‌شناسی، سازمان بنادر و دریانوردی، موسسه تحقیقات شیلات، سازمان نقشه‌برداری و سازمان انرژی اتمی از جمله ارگان‌هایی هستند که در این گشت مشترک حضور خواهند داشت. این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی خاطرنشان کرد: نخستین گشت مشترک ارگان‌های دریایی در آب‌های خلیج‌فارس و در محدوده تنگه هرمز برگزار شده بود.

وی یادآور شد: دومین گشت اقیانوس‌شناسی مشترک ارگان‌های دریایی نیز در آب‌های دریای خزر با حضور نمایندگان این ارگان‌ها انجام شد. دکتر چگینی اذعان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سومین گشت اقیانوس‌شناسی مشترک ارگان‌های دریایی در آب‌های دریای عمان برگزار می‌شود.وی در خصوص مدت زمان برگزاری این گشت گفت: بسته به میزان اختصاص بودجه، گشت‌های اقیانوس‌شناسی مشترک معمولا بین سه تا پنج روز به طول خواهند انجامید. رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیص یافته برای انجام این گشت‌های مشترک از منابع مالی ارگان‌های شرکت‌کننده در گشت تامین می‌شود. وی با اهمیت دانستن برگزاری گشت‌های اقیانوس‌شناسی مشترک اظهار داشت: با برگزاری این گشت‌های اقیانوس‌شناسی هر کدام از ارگان‌های دریایی می‌توانند در زمینه تخصصی خود از تحقیقات بهره‌برداری لازم را انجام دهد.

دکتر چگینی در خصوص زمان دقیق برگزاری این گشت عنوان کرد: هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم بنابراین زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است اما آنچه که مسلم است این که تا قبل از شروع سال جدید شاهد برگزاری سومین گشت اقیانوس‌شناسی مشترک ارگان‌های دریایی خواهیم بود. رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گشت‌های اقیانوس‌شناسی به صورت محدود در آب‌های ساحلی جنوب و شمال کشور در حال انجام است. وی گفت: داده‌های حاصل از این گشت‌ها نیز توسط کارشناسان پژوهشگاه علوم جوی و اقیانوسی به طور مرتب ثبت می‌شود. دکتر چگینی یادآور شد: طی انجام این گشت‌های محدود،مطالعات میدانی برای انجام گشت بزرگ اقیانوس‌شناسی دیگر انجام می‌شود.



  کد خبر : 289
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :